01 January 2012

Cerita Palsu - Wanita Bom Ditahan

Wanita ini sangat tidak baik kerana telah membuat cerita palsu dan akhirnya telah ditahan begitu sahaja. Oleh itu kita semua hendaklah jangan meniru perbuatan wanita ini yang membuat cerita palsu di tempat awam. Kasihanlah sama itu orang awam yang mahu berehat-rehat di sana dan di sini. Janganlah kita menyusahkan kebahagiaan hidup mereka juga.

Padah buat cerita palsu - Wanita tipu suami bawa bom untuk selamatkan perkahwinan bawa bom ditahan

LONDON: Seorang wanita ditahan selepas bertindak mereka cerita ada bom dalam sebuah pesawat semata-mata kerana mengesyaki suaminya menaiki kapal terbang itu untuk menemui wanita simpanannya. Biro Siasatan Persekutuan (FBI) menyatakan, Johnna Woolfolk menghubungi AirTran Airways bulan lalu dan memberitahu suaminya membawa bom menaiki pesawat. Dia berbuat begitu atas alasan mahu menyelamatkan rumah tangganya yang dibina selama 30 tahun.

Tetapi, cubaannya yang dikatakan bertujuan ‘romantik’ tidak berlaku seperti dalam filem, lapor akhbar Daily Mail.

Suami Johnna yang dipintas anggota keselamatan di lapangan terbang menjelaskan bahawa dia menghadapi masalah rumah tangga pada masa itu.

Johnna yang tidak mahu berpisah dengannya kini menghadapi dakwaan memberi maklumat palsu.

Ejen FBI, David Gates berkata, Johnna terus menangis selepas pihak berkuasa memperdengarkan rakaman perbualannya dengan syarikat kapal terbang itu.

“Johnna mengakui tidak berfikir dengan betul ketika membuat panggilan itu selain tidak berniat mencederakan sesiapa,” kata Gates.

Johnna yang menjaga ibunya yang uzur di kediaman pasangan itu di Lynwood berada dalam keadaan tertekan dan percaya masalah rumah tangganya berpunca daripada hubungan rahsia suaminya dengan wanita lain, kata peguamnya.

Dia dijangka mengaku salah dalam sesi keterangan 9 Januari depan, kata jurucakap pejabat Pendakwa Raya Amerika, Thom Mrozek.

“Membuat ancaman terhadap syarikat penerbangan adalah kesalahan serius dan akan didakwa.

“Penipuan seperti itu menyebabkan kerajaan rugi besar,” lapor akhbar Los Angeles Times yang memetik jurucakap FBI, Laura Eimiller. _ Agensi

No comments: