15 November 2011

teka-teki paling susah dan jawapan

Ia adalah lebih besar daripada Allah dan lebih jahat daripada syaitan. Golongan miskin, kaya memerlukannya dan jika anda makan, anda akan mati. Apakah ia?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Tiada apa-apa jua. Tidak ada yang lebih besar daripada Tuhan, tiada apa yang lebih buruk daripada syaitan, miskin mempunyai apa-apa, tiada keperluan yang kaya dan jika anda makan apa-apa yang anda akan mati


Ia berjalan di atas empat kaki di pagi hari, dua kaki di tengah hari dan tiga kaki pada waktu petang. Apakah ia?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Lelaki Adm (atau wanita). Merangkak merangkak sebagai bayi, berjalan di atas dua kaki sebagai seorang dewasa dan menggunakan dua kaki dan tongkat apabila mereka tua.


Saya permulaan akhir, dan akhir masa dan ruang. Saya penting untuk penciptaan, dan saya mengelilingi tiap-tiap tempat. Apa saya?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Surat e. Akhir, masa, ruang, tiap-tiap tempat


Apa yang sentiasa berjalan tetapi tidak pernah berjalan, sering berbisik, tidak pernah ceramah, mempunyai katil tetapi tidak pernah tidur, mempunyai mulut, tetapi tidak pernah makan?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Sungai.


Saya tidak pernah, am sentiasa. Tiada siapa yang pernah melihat saya, tidak pernah. Dan lagi saya keyakinan semua, Untuk hidup dan nafas pada bola ini daratan. Apa saya?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Esok atau masa depan.


Pada waktu malam mereka datang tanpa sedang diambil. Pada waktu siang, mereka hilang tanpa dicuri. Apa yang mereka?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Bintang-bintang.


Terdapat sebuah rumah hijau. Di dalam rumah hijau, terdapat sebuah rumah putih. Dalam rumah putih, terdapat sebuah rumah merah. Di dalam rumah merah, terdapat banyak bayi. Apakah ia?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Tembikai A.


Apa yang ada dalam SEASON, SECOND, CENTURY dan MINUTE tetapi tidak dalam DEKAD YEAR atau EVERYDAY?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Huruf N..


Fikirkan kata-kata yang berakhir di-GRY. Marah dan lapar adalah dua daripada mereka. Terdapat hanya tiga perkataan dalam bahasa Inggeris. Apakah perkataan ketiga? Perkataan adalah sesuatu yang semua orang menggunakan setiap hari. Jika anda telah mendengar dengan teliti, saya telah memberitahu anda apa yang ia.
Jawapan teka-teki ini ialah:
Ia menyatakan, "Terdapat hanya tiga perkataan dalam bahasa Inggeris. Apakah yang dimaksudkan dengan perkataan yang ketiga?" Perkataan ketiga frasa bahawa kursus "bahasa." Jangan marah saya, saya tidak menjadikan ia:)


Orang yang membuat, menjual. Orang yang membeli ia tidak pernah menggunakan dan orang yang menggunakannya tidak tahu bahawa mereka adalah. Apakah ia?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Keranda


Lebih banyak anda mempunyai, semakin kurang anda lihat. Apakah ia?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Kegelapan


Mempunyai kepala, ekor, coklat, dan tidak mempunyai kaki?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Sen A.


Apakah perkataan Bahasa Inggeris mempunyai tiga huruf dua kali berturut-turut?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Harvey buku. Silih ganti, mengelirukan, jawapan boleh Woollen (di mana W "u double")


Apa yang hitam apabila anda, merah apabila anda menggunakannya, dan putih apabila anda semua melalui dengannya?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Arang.


Anda buang luar dan masak dalam. Kemudian anda makan di luar dan buang dalam. Apa yang anda makan?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Telinga jagung.


Saya sentiasa lapar,
Saya mesti sentiasa diberi makan,
Sentuhan jari, I
Tidak lama lagi akan bertukar menjadi warna merah
Jawapan teka-teki ini ialah:
Kebakaran


Dikoyakkan daripada rahim ibu saya,
Dipukul dan dibakar,
Saya menjadi pembunuh darah dahaga.
Apa saya?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Bijih besi


Saya tahu satu perkataan surat tiga. Tambah dua, dan lebih sedikit akan ada
Jawapan teka-teki ini ialah:
Beberapa


Aku berikan kepada kamu sekumpulan tiga. Salah satunya adalah duduk, dan tidak akan bangun. Kedua makan sebanyak yang diberikan kepadanya, lagi sentiasa lapar. Ketiga hilang dan tidak pernah kembali.
Jawapan teka-teki ini ialah:
Dapur, api, asap


Saya mempunyai empat kaki tetapi ekor tidak. Biasanya saya mendengar hanya pada waktu malam. Apa saya?
Jawapan teka-teki ini ialah:
Katak. Katak adalah amfibia di Anura perintah (bermaksud "ekor") dan biasanya membuat bunyi pada waktu malam semasa musim mengawan.

No comments: