21 October 2008

Membelai Zakar - Jenis Zakar - VIRILE

Membelai Zakar

Ada lelaki mempunyai kedudukan zakar umpama ‘belalai gajah’. Ia kelihatan panjang dan kurus dalam keadaan tidak menegang, tetapi apabila menegang ia ‘gemuk’ atau membesar.

Ada pula lelaki mempunyai zakar yang mengecil dan terbenam jika gemuk, tetapi apabila terangsang ereksi keluar seperti ‘leher kura- kura’.

Jika zakar kerap menegang ia kelihatan pejal dan berisi, tapi jika ereksi jarang berlaku, otot zakar lebih mengecut sehingga ia kelihatan kecil dan tidak bermaya. Bayangkan jika keadaan seperti itu berlaku kepada alat sulit anda.

Ketika masih muda, mungkin anda boleh berbangga kerana keadaan alat sulit lebih mantap dan kelihatan sempurna. Jika umur mencecah 40 tahun ke atas, kedudukan zakar berbeza.

Begitupun, ada jalan untuk memelihara alat sulit anda. Jika mahu alat sulit kelihatan lebih ‘ceria’, lakukan seperti yang disyorkan Imam Al-Nawawi mengenai penjagaan alat sulit lelaki supaya lebih cergas dan bermaya.

Antaranya, membelai penghujung anggota sulit dengan sentuhan lembut menggunakan krim pelembap setiap kali selepas mandi dan sebelum tidur setiap hari.

Melakukan sentuhan yang kerap dapat membina semangat anggota itu, tetapi bukan sentuhan onani!

Saya menjalankan kajian mengenai krim perapi anggota kelamin lelaki bernama VIRILE dan saya dapati ia membantu memejalkan alat sulit yang kecut dalam masa terdekat.

Krim itu menjalani ujian klinikal, kestabilan serta dermatologikal dan didapati selamat serta mujarab.

Selain krim itu, ada pelbagai krim daripada pelbagai jenama dan ramuan yang tidak pernah diuji secara klinikal atau ujian apa tertentu. Ia tidak saya syorkan kerana berbahaya.

Jika tersalah krim, pelbagai masalah boleh berlaku seperti penyakit kulit, kerosakan otot zakar atau kesan sampingan yang lebih serius.

Selain membelai anggota kelamin dengan lembut, anda perlu amalkan gaya hidup sihat. Jaga berat badan, elak merokok, tidak minum minuman keras dan lakukan senaman berkala.

Senaman dapat menyegarkan badan dan mengekalkan tahap hormon testoterone dan hormon tumbesaran. Senaman dan penjagaan tubuh dapat mengurangkan lemak badan, yang mana lebihan lemak di perut mengakibatkan anggota kelamin terbenam.

Oleh Dr.Ismail Thamby, Metro

No comments: