03 September 2008

Novel Jadi E-Novel Cetak Rompak


E-Novel Ayat-Ayat Cinta di Scribd.com

Bagaikan duri dalam daging, apabila laman web perkongsian dokumen seperti www.scribd.com, www.esnips.com dan beberapa laman web lain dijadikan sebagai medan menyebarkan karya-karya cetak rompak. Pihak Wartawan Isu dan Berita Hangat mendapati sejumlah besar karya-karya popular seperti novel telah disalin ke bentuk pdf atau doc, dan kemudiannya disebarkan menerusi laman web www.scribd.com dan esnips.com.


E-Novel Ayat-ayat Cinta di esnips.com

Antara novel-novel yang telah dicetak rompak ialah karya-karya Habiburahman Saerozi seperti Ayat-Ayat Cinta, Di Atas Sajadah Cinta dan beberapa buah novel popular yang lain. Kegiatan cetak rompak seperti ini boleh membantutkan perkembangan industri buku tempatan.

BACAAN SETERUSNYA BERKAITAN DENGAN BLOGGER JADI LANUN CETAK ROMPAK:


Setiap isu hangat atau berita panas seperti skandal artis, kisah kontroversi atau cerita sensasi yang disiarkan di blog isuberitahangat.blogspot.com ini telah cuba ditapis dan disunting semula supaya tidak memberi malu dan aib kepada individu -individu berkaitan. Semoga pendedahan ini akan memberi pengajaran kepada kita semua supaya jangan melampaui batas dalam pergaulan dan mana-mana urusan harian.

No comments: