30 August 2008

Pengacara TV Seksi Di Kaca Televisyen

Apa perasaan para penonton apabila stesen televisyen tempatan menampilkan seorang personaliti TV atau pengacara TV yang berpakaian seksi, separuh bogel dan seumpamanya? Hal ini benar-benar terjadi apabila sebuah rancangan televisyen tempatan menampilkan seorang pengacara wanita yang berpakaian menjolokkan mata.

Hal ini kelihatan sungguh janggal kerana difahamkan sebelum ini, rancangan televisyen ini selalunya menampilkan pengacara-pengacara TV yang berpakaian serba sopan. Disebabkan pakaian pengacara TV ini terlalu seksi, maka pihak stesen TV Toot Toot terpaksa 'sensored' bahagian dada personaliti popular itu bagi membolehkan rancangan popular tersebut disiarkan.

Mengikut maklumat yang diterima oleh pihak Wartawan Isu dan Berita Hangat, kesilapan pemilihan pakaian itu berlaku disebabkan kecuaian penjaga baju bagi rancangan tersebut. Baju yang dipakaikan kelihatan ketat dan agak singkat di bahagian dada.

Semoga kesilapan seperti ini tidak berulang lagi, kerana stesen televisyen itu mempunyai nilai rating penonton yang agak tinggi juga. Pihak rancangan tersebut harus memastikan terdapat pelbagai pilihan pakaian untuk kegunaan pengacara, juga seelok-eloknya setiap pakaian yang bakal digunakan hendaklah disediakan beberapa hari lebih awal, dilabelkan saiz dan nama bakal penggunanya dengan sebaik-baiknya.

Adalah penting bagi pihak pengurusan baju pengacara mengetahui saiz badan seseorang personaliti TV atau pengacara TV.


Setiap isu hangat atau berita panas seperti skandal artis, kisah kontroversi atau cerita sensasi yang disiarkan di blog isuberitahangat.blogspot.com ini telah cuba ditapis dan disunting semula supaya tidak memberi malu dan aib kepada individu -individu berkaitan. Semoga pendedahan ini akan memberi pengajaran kepada kita semua supaya jangan melampaui batas dalam pergaulan dan mana-mana urusan harian.

No comments: