30 August 2008

Gambar Artis Bercium Gambar Artis Bogel dan Dot Dot Dot - Seronok Anda Menyebarnya?

Pihak pengurusan blog Isu dan Berita Hangat sentiasa tertanya-tanya kenapa ada segelintir pihak media elektronik, khususnya blogger dan pengendali web tempatan suka menyiarkan gambar artis-artis tempatan yang seksi, separuh bogel atau telanjang terus. Adakah dengan memalukan artis-artis tersebut dengan gambar bogel dan seksi mereka dapat memberi kebaikan kepada semua pihak?

Apakah moral yang boleh diperolehi dengan menyiarkan gambar bogel artis-artis tempatan ini? Sedangkan tidak ada teguran atau nasihat yang diberikan oleh kebanyakan pengendali blog atau web tempatan yang menyiarkan gambar-gambar artis bogel tersebut.

Allah SWT telah berfirman (maksudnya):

"... dan janganlah kamu memburuk-burukkan antara satu sama lain. Adakah kamu suka memakan daging saudaranya sendiri yang telah mati? Maka sudah tentu kamu merasa jijik kepadanya dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat dan Maha Penyayang" (al-Hujurat: 12)


Dosa mengumpat hanya layak diampunkan oleh orang yang diumpatkan

Selagi orang yang diumpatnya tidak mengampunkan, maka dosa itu akan kekal dan menerima pembalasannya di akhirat.

Sabda Rasulullah SAW. bermaksud: Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yang diumpat." (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)

Disebabkan mengumpat terlalu biasa dilakukan, maka ia tidak dirasakan lagi sebagai satu perbuatan dosa. Hakikat inilah perlu direnungkan oleh semua.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: Perbuatan mengumpat itu samalah seperti api memakan ranting kayu kering". Pahala yang dikumpulkan sebelum itu akan musnah atau dihapuskan seperti mudahnya api memakan kayu kering sehingga tidak tinggal apa-apa lagi.


Anda Telah Dikecewakan

Saya memohon maaf kepada pengunjung blog yang datang ke blog Isu dan Berita Hangat ini semata-mata mahu melihat gambar artis bogel Malaysia atau aksi panas artis-artis tempatan seperti bercium, adegan ranjang, mengadakan seks, bercumbu-cumbuan dan sebagainya kerana anda telah dikecewakan.


Setiap isu hangat atau berita panas seperti skandal artis, kisah kontroversi atau cerita sensasi yang disiarkan di blog isuberitahangat.blogspot.com ini telah cuba ditapis dan disunting semula supaya tidak memberi malu dan aib kepada individu -individu berkaitan. Semoga pendedahan ini akan memberi pengajaran kepada kita semua supaya jangan melampaui batas dalam pergaulan dan mana-mana urusan harian.

No comments: