06 November 2012

Cara Tingkatkan Alexa Ranking Malaysia Secepat Mungkin

Cara Tingkatkan Alexa Ranking Malaysia Dengan Cepat

Ramai orang mencari Top 20 Alexa Ranking Blog Berbahasa Melayu Malaysia sejak akhir-akhir ini. Oleh itu Isu dan Berita Hangat pun rasa berita ini sudah mula hangat.  Banyak blog Malaysia yang naik ranking.

Ada blogger yang tertarik dengan Alexa Ranking dan ada juga blogger yang tak ambil tahu pun mengenai Google Page Rank. Sebenarnya bagi blogger yang mahu maju dalam dunia penulisan blog, dia mesti ambil tahu mengenai Alexa Ranking.

Kalau mahu tingkatkan Alexa Ranking di Malaysia, blogger mesti lakukan beberapa perkara seperti berikut:

1. Paling petning mesti install Alexa Toolbar atau Firefox SearchStatus extension dan blog kita mesti disetting sebagai homepage. Kalau yang ada banyak blog tu memang masalah sikit. Untuk cari link install gunalah Google Search dengan menaip kata kunci seperti "Install Alexa Toolbar for Firefox" atau "Chrome" atau "Opera" dan sebagainya dan kemudian ikut arahan untuk install.

2. Widget Alexa Ranking mesti dipasang pada blog. Widget ini membantu menambahkan bilangan kunjungan bila ada orang atau pengunjung yang tidak install Alexa Toolbar klik widget tersebut.

3. Ajak rakan-rakan blogger yang lain untuk istall Alexa Toolbar.

4. Pakat-pakat dengan rakan blogger untuk buat review blog anda menerusi Alexa.

5. Promosikan Alexa. Ini kira macam bodek Alexa tetapi sebenarnya banyak membantu. Anda memberi, anda mendapat.

6. Daftarkan blog anda di Digg dan Stumble Upon. Anda boleh dapat banyak khidmat trafik bila artikel anda berjaya dipaparkan di ruangan utama.

7. Anda mesti cuba buat Labels atau Kategori khusus untuk Alexa dan sebarang tulisan anda mengenai Alexa mesti disimpan dalam kategori Alexa.

8. Anda mesti pandai mengoptimumkan entri-entri popular di blog anda. Entri-entri popular di blog anda mesti ada link dengan Alexa.

9. Kalau anda berani, anda boleh cuba beli iklan dari mana-mana laman forum dan iklankan blog anda di situ. Mesti ranking Alexa anda bertambah tinggi.

10. Kalau anda pemilik cybercafe, anda boleh dapat untung dengan setkan di setiap Alexa Toolbar yang diinstall supaya setkan blog anda.

Ini cuma sedikit cara tingkatkan Alexa Ranking Malaysia. Kalau ada lagi cara untuk tingkatkan Alexa Ranking di Malaysia, ANDA boleh cuba cari di Google Search dengan keywords “cara tingkatkan alexa ranking”.

No comments: