05 December 2011

Ombak Rindu Lirik Kaut 4 Juta

Ramai orang suka sama itu filem Ombak Rindu juga. Begitu juga novel Ombak Rindu semakin laris di pasaran. Penulis novel Ombak Rindu pun adakah suka juga? Penulis Ombak Rindu pun ada suka dan ada juga duka. Bukan duka sedih atau hati terluka, tetapi tidak puas hati jugalah sebab Ombak Rindu tidak menepati imaginasi penulis novel Ombak Rindu itu. Tetapi novel Ombak Rindu ini sangat popular juga, sampai ramai orang pun mahu tengok filem Ombak Rindu biarpun sudah tahu jalan cerita juga. Ombak Rindu memang hebat. Apakah rahsia kehebatan Ombak Rindu sehingga ramai orang suka sama filem Ombak Rindu. Ombak Rindu bukan filem Ong Bak, tetapi filem lakonan Aaron Aziz dan Maya Karin juga. Babak ranjang Maya Karin di dalam filem Ombak Rindu pasti panas sekali. Semua orang pun suka dengan adegan ranjang di atas katil oleh Maya Karin jugakah? Tidak tahulah sama ada itu benar atau tidak, tetapi filem Ombak Rindu pasti sudah jadi rekod filem drama yang bagus sekali!

Lirik Lagu Ombak Rindu – Hafiz/Adira (OST Ombak Rindu)
Lirik Lagu Ombak Rindu–Hafiz/Adira


Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Sinopsis Filem Ombak Rindu
Ombak Rindu adalah sebuah novel berbahasa Melayu karya Fauziah Ashari. Ia berkisarkan tentang kehidupan seorang gadis bernama Izzah yang yatim piatu.
[sunting] Sinopsis

Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bagaimana pula penerimaan Mila pada Izzah? Dapatkah hariz membahagiakan Izzah dan Mila? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?


Ombak Rindu kaut RM4 juta


KUALA LUMPUR 4 Dis. – Filem yang diadaptasi daripada novel cinta popular karya Fauziah Ashari, Ombak Rindu arahan Osman Ali berjaya mengutip jualan tiket sebanyak RM4 juta selepas empat hari ditayangkan.

Menurut penerbit filem itu, Sharad Sharan, kutipan pada hari pertama tayangan iaitu Khamis lalu mencecah RM750,000 dan kutipan pada hari seterusnya melebihi RM1 juta sehari.

“Saya difahamkan setiap hari tiket habis dijual sehingga ada penonton merungut kerana tidak berjaya mendapatkan tiket.

“Justeru, saya menasihatkan agar penonton menempah awal tiket filem berkenaan secara dalam talian atau membelinya sehari lebih awal,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Sharad, filem lakonan tiga artis popular iaitu Maya Karin, Aaron Aziz dan Lisa Surihani itu dijangka mencipta fenomena baharu dalam industri filem tempatan yang mahu melihat genre drama dan cinta kembali menguasai layar perak.

Katanya, sejak kebelakangan ini, genre seram dan aksi memikat selera penonton manakala genre lain semakin hilang bisanya.

“Melalui Ombak Rindu, saya yakin kegemilangan filem Melayu bertemakan cinta akan kembali menjadi kegilaan penonton.

“Diharap tarikan filem ini mampu bertahan melebihi tempoh minggu wajib tayang iaitu selama dua minggu,” katanya yang sebelum ini pernah menerbitkan filem Legenda Budak Setan lakonan Farid Kamil dan Lisa Surihani,” katanya.

No comments: