08 December 2011

Lutut Sakit - Ubat Sakit Lutut Rawatannya

Penawar Sakit Lutut - Ubat Sakit Lutut yang mudah

CERITA ORANG SAKIT LUTUT ADALAH SEPERTI DI BAWAH INI, SILA BACALAH DULU:

Punca Sakit Lutut - Kes Sakit Lutut Selepas Bersalin
Suatu hari seorang kawwan kepada saya sudah pergi buat itu confinement. Dia tidak suka minum susu, dan tak mahu sama sekali minum susu. Susu itu penting untuk ibu yang menyusu. Kerana tidak mahu minum susu, selepas anak keduanya lahir, dia pun terasa sakit lutut yang nyeri. Setiap kali dia mahu dukung anak, dia sakit lutut. Sudah dua minggu dia sakit lutut. Dia tanya kawan-kawan, kenapa dia sakit lutut juga. Seperti sakit lutut orang tua sahaja. Lutut yang sakit pun adakala dipanggil sakit lutut kiri dan adakalanya dipanggil sakit lutut kanan. Doktor juga tahu apa ini penyakit. Orang tua-tua kata ini sakit lutut kerana sakit urat juga. Kerana takut minum susu, lutut sudah sakit jugalah.

Punca Sakit Lutut - Lutut Sakit Selepas Ikuti Kelas Aerobik
Seorang lagi kawan saya berkata kepada saya juga, dia sakit lutut selepas dia mengikuti kelas senam robik. Pada pemikirannya yang mulia itu, jika mengikut kelas aerobik sakit-sakit badan boleh hilang tetapi sekarang dia  terkena sakit lutut pula. Jika dia duduk mencangkung, apabila dia mahu bangun, dia berasa amat seksa sekali. Sakit lutut yang teruk juga ini puan-puan dan tuan-tuan. Kemudian dia jumpa doktor, lalu doktor pun memberitahu dia bahawa kalsium di dalam bdannya kurang. Oleh itu dia pun minum susu untuk ubat sakit lutut. Dia juga memakan pil kalsium.

Pengambilan kalsium mesti disertakan dengan Vitamin D untuk memastikan kalsium dapat digunakan untuk menguatkan tulang. Tapi sakit lutut juga mungkin disebabkan kerosakan selaput sambungan antara tulang dengan pembentukan selaput kurang berbanding pemusnahan selaput lama. Untuk merawat perlukan Vitamin D, C, asid folik, B6, B12, Boron, Kalsium, Magnesium, Silicon dan Zink yg mencukupi untuk bertindak secara sinergi membentuk tulang dan rawan yang kuat.

Sakit Lutut bermaksud Lutut Sakit Jugalah!

Tentu ramai orang sudah terkena sakit lutut juga. Bunyi orang yang sakit lutut ini seperti lutut sakit bagi orang tua juga. Apa punca sakit lutut ini? Apakah rawatan sakit lutut yang sesuai untukku dan untukmu? Sendi lutut sakit juga, boleh makan kaki ayam juga untuk ubat. Ini petua sakit lutut yang mujarab jugalah. Punca sakit lutut disebabkan juga oleh kurangnya cecair pada lutut. Lutut pun boleh berbunyi dan tulang lutut pun boleh berlaga-laga macam lesung juga.

Punca Sakit Lutut adalah seperti berikut. Bacalah!

1. Hormon pada wanita kurang (monopaus) macam nenek tua ka, pakcik tua ka.
2. Pertambahan berat badan. Bila badan sudah gemuk, lutut pun sakit mahu pikul itu badan.
3. Otot sendi makin lemah, kerana kurang senaman yang betul. Senaman yang salah pun tidak boleh juga.
4. Kurang bersukan pun boleh jadi punca sakit lutut juga.
5. Sebab lutut sakit yang lain ialah sebab usia sudah meningkatlah.

Perlukah ubat sakit lutut atau cari petua untuk cegah sakit lutut. Mencegah sakit lutut lebih baik daripada menjalani rawatan sakit lutut. Jika mahu ubat sakit lutut atau petua ubat sakit lutut, maka hendaklah makan makanan seperti berikut:

1. Kacang Soya
2. Buah-buahan
3. Ikan
4. Susu
5. Kalsium

Oleh yang demikian, jika lutut sakit, jangan fikir lagi apa sebab lutut sakit kerana itu tandanya kita perlu mencegah sakit lutut daripada menjadi-jadi. Kejadian sakit lutut sangat merbahaya.

No comments: