19 March 2011

Ujian Nuklear Punca Tsunami?

Perkara: 784 dari sgi.talk.ratical
Dari: (dave "!? Yang dapat melakukan ratmandu" Ratcliffe)
Subject: Ujian Bom Nuklear dan hubungannya dengan Gempa Bumi Di Serata Dunia
Review: Apakah Ujian Nuklear Menjadi Punca Gempa Bumi dan Aktiviti Gunung Berapi?
Organisasi: Silicon Graphics, Inc


Walaupun gempa memicu panggilan diperpanjang untuk menghentikan rancangan untuk menyimpan bahan radioaktif di seperti daerah yang tidak stabil, soalan besar masih tidak dibangkitkan di Amerika Syarikat: Adakah ujian bom sebenarnya menyebabkan gempa bumi? Melakukan ujian nuklear membuat planet ini lebih rentan terhadap gangguan geologi? . . .

Whiteford mempelajari semua gempa bumi abad ini lebih dari 5,8 pada skala Richter. "Di bawah bahawa intensitas," jelasnya, "beberapa gempa bumi akan berlalu terekam di bahagian awal abad ketika alat ukur yang kurang sensitif dan kurang di mana-mana Tapi untuk gempa yang lebih besar nota yang terperinci dan lengkap untuk seluruh planet .." Jadi Whiteford mampu membuat perbandingan sederhana tahap gempa pada paruh pertama abad ini, sebelum ujian nuklear, dan tarif untuk 1950-1988. Dalam lima puluh tahun sebelum ujian, gempa bumi besar lebih dari 5,8 terjadi pada peringkat rata-rata 68 per tahun. Dengan munculnya ujian tahap naik "tiba-tiba dan secara dramatik" dengan rata-rata 127 tahun. Tingkat gempa hampir dua kali ganda. Untuk hari ini tentera AS meningkatkan atribut untuk "kebetulan." . . .

. . . Siapa yang akan dunia bertanggung jawab jika tiba-tiba rangkaian belum pernah terjadi sebelumnya gempa bumi dan gunung berapi kekerasan mengguncang bumi? penguji Apakah nuklear dapat menjamin dunia mereka tidak bertanggung jawab?

Kita sedang menyaksikan anak laki-laki dalam tubuh laki-laki yang dihidupkan untuk bermain dengan mainan yang tak terbayangkan berbahaya dan beracun. Jika kita tidak bersama - DAN SEGERA - berjaya mengalihkan kecemerlangan orang-orang ini menjadi positif, meneguhkan hidup dan usaha peningkatan kualiti kehidupan, kita akan pasti menyaksikan perkembangan evolusi kehidupan di Bumi Pertiwi selama 25.000 tahun terakhir mendorong di tepi jurang ke dalam non-yang bagi banyak, ribuan tahun yang akan datang.

No comments: