08 December 2010

Suami Beronani Tak Pedulikan Kehendak Seks Isteri, Pentingkan Diri Sendiri

Suami Beronani Tak Pedulikan Kehendak Seks Isteri, Pentingkan Diri Sendiri

Saya seorang suami berusia 27 tahun dan mempunyai tiga anak. Masalah saya sejak akhir-akhir ini nafsu seks saya semakin menurun dan saya lebih suka beronani daripada bersama isteri. Apakah ia akan memberi kesan kepada diri saya. Saya perhatikan kerandut saya besar sebelah. Apakah keadaan ini normal atau sebaliknya.

SUAMI PASRAH
Kajang, Selangor

Satu keburukan beronani ialah pengamalnya akan bergantung kepadanya untuk melepaskan perasaan nafsu dan syahwat walaupun sudah beristeri. Mendapat bantuan isteri untuk merangsangkan anggota syahwat dengan tangan isteri diizinkan dalam Islam jika isteri uzur tetapi selain daripada itu tidak digalakkan.

Jadi amalan onani tanpa bermesra akan menjauhkan lelaki itu daripada isterinya dan jika ini berpanjangan keadaan rumah tangga akan porak-peranda. Jika lelaki itu ada masalah seksual, dia perlu mendapat rawatan sewajar jika tidak masalah itu akan menjadi berat.

Perasaan seksual hanya berputik jika kedua-dua pasangan itu mesra antara satu sama lain dan bergantung antara satu sama lain untuk ketenangan jiwa dan emosi.

Apabila komunikasi antara mereka rancak dan dapat menghuraikan apa juga perbalahan rumah tangga dan bekerjasama tanpa mementingkan diri sendiri, hubungan mereka akan sentiasa selesa dan mereka tidak perlu bersendirian untuk mendapat ketenangan jiwa.

Jika beronani sendiri dan mengelakkan diri untuk intim dengan pasangan, itu bermakna individu itu hanya pentingkan diri sendiri dan tidak prihatin dengan pasangan.

Jadi jika dia telah dapat keseronokan dengan cara sedemikian macam mana pula dengan pasangannya. Tanpa kemesraan dan keintiman, jiwa isteri akan tertekan dan ini akan memberi tekanan keseluruhan kepadanya. Sepatutnya perkara ini tidak harus berlaku jika pasangan memainkan peranan dan bermuafakat dalam urusan keintiman seksual.

Perasaan dingin boleh berlaku kepada lelaki dan perempuan jika mereka yang mahukan sedemikian. Tepuk sebelah tangan tidak berbunyi, jadi mustahak untuk pasangan itu ketepikan kekusutan hubungan dan mencari penyelesaian.

Jika mereka ada masalah dan tidak dapat menghuraikannya mungkin boleh jumpa pembimbing perkahwinan untuk bantuan. Dengan minda terbuka tidak ada sebab masalah mereka tidak dapat diatasi.

Memang dalam keadaan tegang pintu penyelesaian tertutup, tetapi apabila kedua-duanya benar-benar memberi tumpuan pada masalah yang dialami, pintu penyelesaian akan terbuka.

Soal kerandut buah zakar, jika sebelah berkeadaan lebih kendur dari yang lagi satu dan perkara itu biasa untuknya, keadaan itu biasa. Jika perubahan ini menjadi ketara sejak kebelakangan ini kemungkinan ada masalah kebengkakkan atau masalah lain. Jika was-was jangan teragak-agak untuk menjalani pemeriksaan doktor.

_________________________________
Rahsia Mengenai Zakar Artikel Zakar dari Harian Metro berkaitan Zakar Masalah senggama kerana zakar terlalu besar zakar boleh patah Buah zakar gatal Zakar tidak berfungsi Zakar tak perlu berkhatan Zakar ejakulasi awal Suami risau air mani tiada sperma Zakar senak guna pam vakum Jerawat tumbuh di telur zakar Lelaki punya satu biji buah zakar Radang Zakar bengkak keluar nanah dari zakar setelah bersetubuh sapu minyak zaitun pada zakar zakar patah zakar bengkak suami sering urut zakar untuk power zakar retak semasa bersetubuh kerana zakar berkulup pasangan kerap beronani atau melancap zakar mengecut dan kecil isteri tidak puas dalam bersetubuh kepala zakar kaki melancap berubah jadi hijau pengantin risau zakar membengkak punca kurang sperma kepala zakar lembik kerana patah kulit zakar hitam lebam zakar tiba tiba layu sakit kerandut buah zakar saluran kecing tidak di kepala zakar zakar tiba tiba membengkak zakar lain daripada normal zakar bengkak dan tiada sperma tahi palat di takuk zakar suami buat ujuan air mani pakaian ketat ubah posisi buah zakar zakar warga emas tidak berfungsi sukar bersama isteri monopaus zakar membesar semulajadi zakar terlentuk ke kiri suami suka beronani alat kelamin tidak memberi kepuasan amalan sonsang - masuk zakar dalam mulut atau dubur sakit selepas bersetubuh tekanan mati pucuk pancut air main diluar faraj isteri sukar bersetubuh kerana zakar panjang air mani meleleh suami mudah pancut zakar bintik bintik zakar tiada kepala gay bukan penyakit Belum dapat zuriat kerana zakar tidak keras zakar bengkak sebelah zakar perlu dibelai untuk kuatkan ransangan zakar selalu tewas cara tahu testis sihat buah zakar bengkak sebesar guli risiko alat ubah saiz zakar pil tambah sperma air mani buah zakar satu bukan dua zakar layu lama tak guna melancap bawa keburukan pantat rahsia hati lelaki gambar zakar rahsia melancap gay nama nama islam gambar konek batang lancap telanjang air mani gambar artis perempuan rahsia tarikh lahir tukang urut sperma rahsia tahi lalat maskulin hisap batang nama anak nama bayi gambar batang majalah kesihatan cari kenalan artis malaysia wanita model macho badan cinta sunat petua budak nama-nama anak kuat kemaluan model lelaki malaysia tentang remaja satu hati gambar kemaluan yasmin ahmad kulum zakar ubat kuat sifat seluar dalam indonesia alat kelamin jururawat vs perempuan cari kawan lelaki handsome waktu subur metroseksual nama bayi lelaki dalam islam hebat gersang boleh dan perempuan teman mencari teman adab perhubungan lelaki dan perempuan pakaian Lelaki Melancap Lelaki Gay Batang Lelaki Lelaki Perempuan Nama Anak Lelaki Nama Bayi Lelaki Model Lelaki Lelaki dan Perempuan lelaki melancap hisap batang lelaki rahsia lelaki lelaki gay gambar konek lelaki nama nama islam lelaki lelaki telanjang gambar artis lelaki gambar zakar lelaki

No comments: