08 December 2010

Pil Tambah Sperma - Produk Tribestan

Pil tambah sperma - Pil Banyakkan Air Mani

SOALAN

SAYA ada masalah jumlah sperma dan sehingga sekarang masih belum memiliki cahaya mata. Saya pernah mencuba Tribestan tapi kurang berjaya. Baru-baru ini saya terbaca mengenai pil yang boleh meningkatkan jumlah sperma. Antaranya adalah Volume Pills dan Semenax. Saya ingin mendapat pendapat doktor, adakah ubat ini boleh meningkatkan jumlah sperma?

AHMAD
Seputeh, Kuala Lumpur


JAWAPAN

Lelaki menghasilkan benih bergelar sperma yang dihasilkan kilang sperma dalam buah zakar. Saiz buah zakar mempengaruhi bilangan sperma dan saiz melebihi 12 ml dianggarkan isi padu buah zakar yang sihat dan kurang dari itu mungkin menghasilkan kurang atau tiada sperma.

Kandungan sperma dalam air mani ialah antara dua hingga lima peratus (%). Sebilangan besar isi padu air mani ialah cecair dari pundi Prostat (60—70%) dan yang lebih dari pundi seminal, pundi cowpers dan pepundi dalam salur kencing selain cecair dari pundi epididimis.

Pemeriksaan kesuburan untuk lelaki termasuk pemeriksaan anggota sulit dan buah zakar serta ujian air mani.

Jika ada kekurangan bilangan sperma atau masalah kepada profil sperma seperti sperma kurang aktif atau sperma tidak berbentuk normal, pemeriksaan susulan akan dilakukan seperti ujian hormon dan jika perlu biopsi buah zakar (pengambilan secebis tisu dari kedua-dua buah zakar).

Ubat herba yang anda makan, Tribestan mengandungi ekstrak herba yang dikenali sebagai Tribulus dan herba ini hanya mempengaruhi peningkatan hormon DHEA. Ada juga kes yang mana bilangan sperma yang kurang dapat dipertingkatkan jika buah zakar itu tidak rosak.

Berhubung herba jenama lain, saya kurang pasti tindak balasnya. Ekstrak Tongkat Ali yang larut dalam air didapati dapat meningkatkan tahap hormon testosterone selain merangsang kilang sperma secara langsung.

Tongkat Ali jenama NU- PREP, Phytoandro dan Beiklin mengandungi ekstrak itu, tetapi mustahak untuk anda menjalani pemeriksaan fizikal dan ujian hormon selain ujian air mani sebelum mencuba apa-apa herba.

_________________________________
Rahsia Mengenai Zakar Artikel Zakar dari Harian Metro berkaitan Zakar Masalah senggama kerana zakar terlalu besar zakar boleh patah Buah zakar gatal Zakar tidak berfungsi Zakar tak perlu berkhatan Zakar ejakulasi awal Suami risau air mani tiada sperma Zakar senak guna pam vakum Jerawat tumbuh di telur zakar Lelaki punya satu biji buah zakar Radang Zakar bengkak keluar nanah dari zakar setelah bersetubuh sapu minyak zaitun pada zakar zakar patah zakar bengkak suami sering urut zakar untuk power zakar retak semasa bersetubuh kerana zakar berkulup pasangan kerap beronani atau melancap zakar mengecut dan kecil isteri tidak puas dalam bersetubuh kepala zakar kaki melancap berubah jadi hijau pengantin risau zakar membengkak punca kurang sperma kepala zakar lembik kerana patah kulit zakar hitam lebam zakar tiba tiba layu sakit kerandut buah zakar saluran kecing tidak di kepala zakar zakar tiba tiba membengkak zakar lain daripada normal zakar bengkak dan tiada sperma tahi palat di takuk zakar suami buat ujuan air mani pakaian ketat ubah posisi buah zakar zakar warga emas tidak berfungsi sukar bersama isteri monopaus zakar membesar semulajadi zakar terlentuk ke kiri suami suka beronani alat kelamin tidak memberi kepuasan amalan sonsang - masuk zakar dalam mulut atau dubur sakit selepas bersetubuh tekanan mati pucuk pancut air main diluar faraj isteri sukar bersetubuh kerana zakar panjang air mani meleleh suami mudah pancut zakar bintik bintik zakar tiada kepala gay bukan penyakit Belum dapat zuriat kerana zakar tidak keras zakar bengkak sebelah zakar perlu dibelai untuk kuatkan ransangan zakar selalu tewas cara tahu testis sihat buah zakar bengkak sebesar guli risiko alat ubah saiz zakar pil tambah sperma air mani buah zakar satu bukan dua zakar layu lama tak guna melancap bawa keburukan pantat rahsia hati lelaki gambar zakar rahsia melancap gay nama nama islam gambar konek batang lancap telanjang air mani gambar artis perempuan rahsia tarikh lahir tukang urut sperma rahsia tahi lalat maskulin hisap batang nama anak nama bayi gambar batang majalah kesihatan cari kenalan artis malaysia wanita model macho badan cinta sunat petua budak nama-nama anak kuat kemaluan model lelaki malaysia tentang remaja satu hati gambar kemaluan yasmin ahmad kulum zakar ubat kuat sifat seluar dalam indonesia alat kelamin jururawat vs perempuan cari kawan lelaki handsome waktu subur metroseksual nama bayi lelaki dalam islam hebat gersang boleh dan perempuan teman mencari teman adab perhubungan lelaki dan perempuan pakaian Lelaki Melancap Lelaki Gay Batang Lelaki Lelaki Perempuan Nama Anak Lelaki Nama Bayi Lelaki Model Lelaki Lelaki dan Perempuan lelaki melancap hisap batang lelaki rahsia lelaki lelaki gay gambar konek lelaki nama nama islam lelaki lelaki telanjang gambar artis lelaki gambar zakar lelaki

No comments: