29 August 2008

Biografi Gambar Nur Fazura Sharifudin


Biografi Ringkas Nur Fazura Sharifuddin

Nur Fazura Sharifuddin merupakan model iklan, pelakon filem dan drama di Malaysia. Fazura dilahirkan pada 27 September 1983 di Pekan, Pahang. Fazura merupakan anak ketiga daripada empat beradik.

Fzura telah membintangi filem Bicara Hati (2004), Qaisy dan Laila (2005), Senario XX (2005), Gol & Gincu (2005), Kayangan (2007), Selamat Pagi Cinta (2008).

Fazura juga telah berlakon dalam drama bersiri Gol & Gincu I, Gol & Gincu II, Diari Datin, Kasih Suci,Inspirion, Dalam Hati Ada Cinta 4, Tikar Buruk, Rendang Untuk Mertua dan Ezora.

Selain itu Fazura juga merupakan VJ di MTV Asia. Fazura mengendalikan rancangan MTV Jus. Fazura juga pernah berlakon teater, iaitu Suzana@60. Sementara itu, Fazura juga pernah menjadi model iklan Pantene.


Setiap isu hangat atau berita panas seperti skandal artis, kisah kontroversi atau cerita sensasi yang disiarkan di blog isuberitahangat.blogspot.com ini telah cuba ditapis dan disunting semula supaya tidak memberi malu dan aib kepada individu -individu berkaitan. Semoga pendedahan ini akan memberi pengajaran kepada kita semua supaya jangan melampaui batas dalam pergaulan dan mana-mana urusan harian.

No comments: