29 August 2008

Artis Malaysia Buat Pembedahan Plastik?

Gambar-gambar artis Malaysia yang dikaitkan dengan pembedahan plastik telah tersebar di seluruh negara. Hal ini mendatangkan pelbagai reaksi di kalangan rakyat Malaysia. Berikut adalah reaksi rakyat Malaysia mengenai artis buat pembedahan plastik diubahsuai daripada komen-komen sebenar bersumberkan salah sebuah web forum terkenal di Malaysia:


TM: Ada sesiapa yang perasan si Toot Toot berlakon dalam drama Toot Toot tu hidung dia mancung semacam aja, pernah dengar gosip di Harian Metro mengenai artis bedah hidung ni tapi kita cari balik artikel tu tak jumpa pula.

Komen Jurnalis Isu dan Berita Hangat: Baguslah kalau macam tu. Kalau betul artikel tu mendedahkan nama artis tersebut, maka elok benar kalau artikel mengenai si artis bedah hidung tu disorokkan.


G2: Teknik solekan agaknya.

BT: Awak ini memandai aja. Asal hidung mancung kata buat pembedahan. Awak ingat murah ke kalau nak buat pembedahan muka ni? Macam-macam awak ni.

S2: Hmm... banyak sangat yang ubah. Si Toot Toot, Si Tuut Tuut, Si Teet Teet... cucuk sana, cucuk sini nak bagi payu dara naiklah, dagu runcinglah, batang hidung mancunglah, bibir seksilah. Ingat artis kita tak hebat ke? Dah setanding Hollywood tau.

TM: Aikk, yang sibuk sibuk ni apahal? Dah nama pun artis mestilah dia nak cantik, murah mahal tak jadi masalah bagi dia orang.

Komen Jurnalis Isu dan Berita Hangat: Eh, macam itu pula ya? Tadi dia juga yang sibuk-sibuk buka topik artis malaysia kita ni suka buat pembedahan plastik. Sekarang dia pula yang kata orang lain tu menyibuk? Pelik betul sesetengah orang ni kan?

DS: Ehem. Sekarang ni tak hairanlah kalau artis buat plastic surgery. Bukan artis pun buat juga untuk kelihatan cantik, apa lagi yang sudah bergelar artis.

Toot Toot pun buat juga di dagu dan hidung. Tak percaya? Tak apa. Saya pun nak buat juga kalau banyak duit.

Komen Jurnalis Isu dan Berita Hangat: Mungkin inilah yang dikatakan orang artis sebagai teladan kepada masyarakat. Artis kencing berdiri, masyarakat kencing berlari?


NQ: Saya tak kisah lagi cerita-cerita artis buat plastic surgery ni. Ramai artis pun buat macam itu juga. Maklumlah public figure.

Komen Jurnalis Isu dan Berita Hangat: Public Figure kena buat plastic surgery? Isk. Isk. Apa-apalah awak semua ini.


Setiap isu hangat atau berita panas seperti skandal artis, kisah kontroversi atau cerita sensasi yang disiarkan di blog isuberitahangat.blogspot.com ini telah cuba ditapis dan disunting semula supaya tidak memberi malu dan aib kepada individu -individu berkaitan. Semoga pendedahan ini akan memberi pengajaran kepada kita semua supaya jangan melampaui batas dalam pergaulan dan mana-mana urusan harian.

No comments: