06 November 2012

Penipuan Bisnes Cicak Tokek - Suntikan Silikon Bagi Besar Itu Cicak

Cicak Tokek disuntik dengan silikon bagi meraih keuntungan

Bila bercakap tentang suntikan silikon selalunya kita akan teringatkan kisah-kisah selebriti dan artis-artis Barat tak kira yang terkenal atau kurang terkenal yang menggunakan implan silikon untuk membesarkan payu dara. Kini, Cicak Tokek juga disuntik dengan silikon supaya kelihatan besar sebelum dijual kepada peraih.

Antara yang artis barat yang dikaitkan dengan pembesaran payu dara dengan cara implan silikon adalah Dolly Parton seorang penyanyi terkenal dengan lagu-lagu Country dan pelakon simbol seks drama bersiri Baywatch iaitu Pamela Anderson. Para peserta implan silikon ini akhirnya menderita akibat kesan implan silikon.

Kes penipuan Cicak Tokek disuntik silikon

Cicak Tokek kini menjadi buruan para pesakit-pesakit HIV disebabkan cicak-cicak ini dikatakan berkemampuan menyembuh penyakit HIV/Aids dan ada yang boleh mencapai harga RM25,000 bergantung kepada saiz. Cicak Tokek ini pula mampu membesar sehingga 20cm dan 40cm panjang.  Sebuah akhbar News Straits  Times melaporkan ada beberapa kes penipuan Cicak Tokek dipercayai Cicak Tokek ini telah disuntik dengan silikon supaya kelihatan besar. Ada sindiket menjual Tokek yang telah menyuntik Cicak Tokek dengan silikon bertujuan supaya dapat dijual pada harga tinggi di pasaran. Cicak Tokek yang telah diberi suntikan silikon ini akan kelihatan besar ketika dijual kepada peraih.

Setakat ini, belum ada bukti secara saintifik yang menjelaskan bahawa Cicak Tokek boleh menyembuhkan penyakit HIV/Aids. Jabatan Hidupan Liar turut mengesahkan bahawa memang ada sindiket tertentu yang memgambil kesempatan kerana kegilaan Pemburu Cicak Tokek  untuk mendapatkan keuntungan berlipat ganda secara tidak jujur dengan cara menjual Cicak Tokek yang telah disuntik dengan silikon.

No comments: