28 November 2012

Malaysia VS Laos 28 November 2012

Keputusan Malaysia vs Laos 28 November 2012 - Piala AFF Suzuki 2012
Berikut merupakan keputusan terkini/penuh perlawanan Malaysia vs Laos Piala AFF Suzuki 28 November 2012. Perlawanan ini akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil pada jam 8.45 malam. Malaysia menang 4-1 menewaskan Laos.

Gol Pemain Malaysia
- Safiq 15'
- Safee Sali 66'
- Wan Zack Haikal 75'
- Muhymeen 79'.

Gol Pemain Laos
- Khone 38'

Perlawanan antara Indonesia vs Singapura sudah pun berakhir, di mana Indonesia berjaya menundukkan Singapura dengan jaringan 1-0. Malaysia wajib menang perlawanan ini untuk membuka peluang ke pusingan seterusnya.

Gol Pemain Indonesia
 -Andik Vermansah 88'


KEPUTUSAN PENUH MALAYSIA VS LAOS 28 NOVEMBER 2012

Malaysia 4-1 Laos
Malaysia : Safiq Rahim (15'), Safee Sali (66'), Wan Zack Haikal (75'), Khyril Muhaimeen (79')
Laos : Khonesavanh (39')

Keputusan Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 menyaksikan Malaysia menang 4-1 ke atas Laos dalam perlawanan ke 2 peringkat kumpulan B.

Pada separuh masa pertama, Malaysia menguasai permainan. banyak serangan yang dijanakan pemain Malaysia. Hasilnya Safiq Rahim menjaringkan gol pertama menerusi sepakan percuma cantik minit ke 15.

Walaubagaimanapun Laos berjaya merapatkan kedudukan menerusi sepakan Khonesavanh yang mengenai kaki Aidil Zakwan sekaligus melantun melepasi Farizal Marlias

Tamat separuh masa pertama, kedudukan Malaysia 1-1 Laos. Malaysia menguasai permainan namun Laos berjaya menjaringkan gol penyamaan.

Separuh masa kedua Malaysia terus mengasak mencari gol kemenangan. Banyak percubaan ke arah pintu gol Laos menerusi NorSHahrul Idlan Talaha dan Safee Sali namun dinafikan penjaga gol Laos.

Gol ke 2 Malaysia hadir menerusi tab Safee Sali yang menerima hantaran silang Wan Zack menewaskan penjaga gol Laos.

Harimau Malaya terus mengasak dan terus menambah gol ke 3 menerusi tandukan Wan Zack Haikal minit ke 75 hasil hantaran Gunalan.

Gol ke 4 hadir menerusi Khyril Muhaimeen yang membuat larian solo minit ke 79 lalu mudah menewaskan penjaga gol Laos.

Kedudukan Malaysia 4-1 kekal sehingga ke wisel penamat ditiupkan. Selepas ini Malaysia akan menentang Indonesia pada 1 Disember 2012. Malaysia harus MENANG menentang Indonesia untuk layak ke peringkat separuh akhir.

No comments: