04 December 2011

PEPSI,COCACOLA,7UP ADA HIV? CERITA BOHONG

SMS Pembohongan Tentang Virus HIV Di Dalam Minuman Ringan:

“MINTA PERHATIAN, UTK BEBERAPA HARI AKAN DATANG, TOLONG JANGAN MENGAMBIL MINUMAN DARI MANA-MANA PRODUK SYARIKAT SEPERTI PEPSI, TROPIKANA JUICE, SLICE, 7UP, COCA COLA, DLL. KERANA ADA PEKERJA DARI SYARIKAT ITU TELAH MENAMBAH DARAHNYA YANG TERCEMAR DENGAN HIV!!! KELUAR BERITA DALAM NTV7. TOLONG SEBARKAN KEPADA ORANG YANG ANDA SAYANGI!”

Penyebaran tentang perkara ni sebenarnya dari bulan Julai 2011 lagi tapi sampai sekarang pun orang masih sebarkan lagi. Sekarang ini pun sudah ada dalam Facebook juga, kata itu COCA COLA, 7UP, PEPSI, TROPIKANA semua ada HIV juga.

Virus HIV tidak boleh hidup lama di luar badan manusia
Mana ada minuman ringan seperti itu boleh terkena HIV. Jika virus HIV masuk dalam itu minuman, pasti, virus pun sudah mati. Semua orang yang bijak pandai mana boleh kena tipu sama ini berita. Cuma orang yang bodoh sahaja boleh kena tipu. Kamu tak bodohkan? Jika kamu percaya, kamu banyak bodohlah!

Tiada laporan rasmi mengenai Pepsi mengandungi darah HIV+
Setakat ini belum ada apa-apa laporan rasmi tentang virus HIV+ di dalam darah juga. Mana ada laporan rasmi lagi daripada Jabatan Kesihatan. FOMCA pun tidak beri informasi, Harimau Muda pun tidak ada juga.
   

No comments: