15 November 2011

Kisah Cikgu Suraya - Cerita Bogel Jadi Buah Mulut Orang Ramai?

KOLEKSI TERBAIK Kisah Cikgu Suraya  
Kisah Cikgu Suraya memang sangat popular sampai ke hari ini. Ramai orang mahu cari Kisah Cikgu Suraya dengan anak-anak muridnya. Jika kamu mahu tahu siapakah dia Cikgu Suraya maka di sini kamu boleh mengenali Cikgu Suraya yang sudah terkenal dan sehingga segala kisahnya telah bogel di dalam internet maka semua orang pun boleh tahu jugalah. Ini adalah koleksi Kisah Cikgu Suraya yang paling terkenal di dunia ini.  Kisah Cikgu Suraya dan Cerita Seri Bogel kerana anak muridnya itu suka berbogel dan kelihatan berseri-seri sangat popular pada zaman yang serba mencabar ini jugalah.

Kisah Cikgu Suraya Main-main Dengan Anak Muridnya  
Cikgu Suraya merupakan seorang guru yang mengajar di sebuah sekolah rendah di utara tanah air. Pada suatu hari, sedang Cikgu Suraya berehat di kantin, salah seorang anak muridnya datang kepadanya dan bertanyakan satu teka-teki. Anak murid : “Cikgu..cikgu pandai tak?“ Cikgu Suraya : “Mesti la pandai..kalau tak pandai mana boleh jadi cikgu.“ Anak murid : “Hm..kalau cikgu pandai, cuba cikgu jawab teka-teki ni..“ Cikgu Suraya : “Teka-teki apa?“ Anak murid : “Ulat Gonggok berapa kaki?“ Cikgu Suraya : “Hmm..apa yang cikgu tahu ulat Gonggok ada 100 kaki..“ Anak murid : “Salah..“ Cikgu Suraya : “Em..99 kaki..?“ Anak murid : “Salah!“ Cikgu Suraya : “Habis tu berapa??“ Anak murid : “Cikgukan pandai..cikgu teka la…“ Cikgu Suraya : “Hmm……..cikgu tak tahu la..kamu tahu ke jawapannya..?“ Anak murid : “Jawapannya…tak sampai satu kaki pun sebab ulat gonggok kan pendek je….hihihi……..“ Cikgu Suraya : emm. 

Kisah Sejarah Cikgu Suraya dan Cerita Seri Bogel 
Di sekolah, selepas 2 jam pelajaran sejarah,Cikgu Suraya terlihat anak muridnya yang bernama Seri Bogel tampak mengantuk lalu Cikgu Suraya pun mencari idea nak menghilangkan rasa mengantuk Seri BogelCikgu Suraya : “Seri Bogel, Cikgu lihat dari tadi kamu nampak macam mengantuk. Jom jawab soalan cikgu dulu. Siapa itu THOMAS ALFA EDISON??” Seri Bogel : “Tidak tau, Cikgu!” Cikgu Suraya : ” Nah benar kan …. Kalau JAMES WATT kamu tahu?? Seri Bogel: “Apalagi di cikgu … Tidak kenal aku, Cikgu!” Cikgu Suraya: “Kalau ALEXANDER GRAHAM BELL??” Seri Bogel: “Aduh, Cikgu! Tidak kenal mereka semua tu Cikgu!! “ Cikgu Suraya: “Kenapalah dengan awak ni Seri Bogel. Awak tak pernah tumpu perhatian dengan pelajaran yang cikgu ajar ea!! Itu, semuanya kamu tidak tau ??!!” Seri Bogel : “Naahhh, cuba saya tanya cikgu pula, cikgu kenal tak Pak RAHIM?” Cikgu Suraya : “Siapa dia? ? “ Seri Bogel : “Kalau HAJI ABBAS?! Ustaz UMAR?? KIYAI SAMSURI?!” Cikgu Suraya : “Stop stop Seri Bogel!! … Siapa mereka itu??” Seri Bogel : “Seri Bogel cuma nak cikgu tau .. Tidak semua orang yang cikgu kenal, Seri Bogel juga kenal … Orang yg Seri Bogel kenal, Cikgu juga tidak kenal .. Kita ini manusia cikgu, kita punya kenalan sendiri!! “ Cikgu Suraya : “???!!!” (sangat speechless.. cikgu pun tak tau nak kate ape dah) Hahahaha… alih alih kena ajar Seri Bogel lak si Cikgu Suraya tu.

Kisah Cikgu Suraya Menemani Pelajar Lelaki Yang Kesunyian  
Cikgu Suraya baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah. Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada Pelajar yang bernama Seri Bogel2 di sekolah itu. Pada masa rehat.. dia melihat seorang Pelajar yang bernama Seri Bogel yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan-kawangnya yang lain asyik bermain di tengah-tengah padang mengejar bola antara satu sama lain. Cikgu Suraya cuba mendekati Pelajar yang bernama Seri Bogel itu dan bertanya apakah dia ada masalah... Pelajar yang bernama Seri Bogel itu menjawab bahawa keadaannya baik saja. Mendengar jawapan itu Cikgu Suraya lalu meninggalkannya. Beberapa minit kemudian Cikgu Suraya memerhatikan lagi Pelajar yang bernama Seri Bogel itu masih sendirian di tempat yang sama. Cikgu Suraya kini yakin bahawa Pelajar yang bernama Seri Bogel ini sebenarnya mempunyai masalah. Lalu sekali lagi Cikgu Suraya mendekati Pelajar yang bernama Seri Bogel itu dan berkata penuh kelembutan... "Apakah kamu mahu kalau saya menemanimu?" Pelajar yang bernama Seri Bogel itu menjawab.. "Okey.. boleh saja...!" Merasa bahawa pendekatannya berhasil Cikgu Suraya bertanya lagi.. "Kenapa kamu berdiri seorang diri di sini?" "Kerana ..." jawab Pelajar yang bernama Seri Bogel itu dengan penuh kehairanan. "... Sebenarnya saya adalah penjaga gol!"  

Kisah Cikgu Suraya Main-main Perkataan Berlawanan Dengan Anak-anak Muridnya 
Kelas yang tadi bercempera tiada guru, kini menjadi senyap sunyi. Ini adalah kerana guru yang paling digeruni telah masuk ke dalam kelas. Wajahnya garang seperti Jin yang tidak ada Shamsudin. Kalau hendak tahu ikutilah pelajaran Cikgu Suraya ini. Murid-murid: Selamat pagi, Cikgu Suraya. Cikgu Suraya: (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja?Petang dan malam awak doakan saya tak selamat? Murid-murid: Selamat pagi,petang dan malam Cikgu Suraya! Cikgu Suraya: Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan. Murid-murid: Selamat sejahtera Cikgu Suraya! Cikgu Suraya: Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik . Hari ini Cikgu Suraya nak uji kamu semua tenteng perkataan berlawan. Bila Cikgu Suraya sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawad dengan sepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu,faham? Murid-murid: Faham, Cikgu Suraya! Cikgu Suraya: Saya tak mahu ada apa-apa gangguan. Murid-murid: (senyap) Cikgu Suraya: Pandai! Murid-murid: Bodoh! Cikgu Suraya: Tinggi! Murid-murid: Rendah! Cikgu Suraya: Jauh! Murid-murid: Dekat! Cikgu Suraya: Berjaya! Murid-murid: Usno! Cikgu Suraya: Salah! Murid-murid: Betul! Cikgu Suraya: Bodoh! Murid-murid: Pandai! Cikgu Suraya: Bukan! Murid-murid: Ya! Cikgu Suraya: Oh Tuhan! Murid-murid: Oh Hamba! Cikgu Suraya: Dengar ini! Murid-murid: Dengar itu! Cikgu Suraya: Diam! Murid-murid: Bising! Cikgu Suraya: Itu bukan pertanyaan, bodoh! Murid-murid: Ini ialah jawapan, pandai! Cikgu Suraya: Mati aku! Murid-murid: Hidup kami! Cikgu Suraya: Rotan baru tau! Murid-murid: Akar lama tak tau! Cikgu Suraya: Malas aku ajar kamu! Murid-murid: Rajin kami belajar Cikgu Suraya! Cikgu Suraya: Kamu gila! Murid-murid: Kami siuman! Cikgu Suraya: Cukup! Cukup! Murid-murid: Kurang! Kurang! Cikgu Suraya: Sudah! Sudah! Murid-murid: Belum! Belum! Cikgu Suraya: Mengapa kamu semua bodoh sangat? Murid-murid: Sebab saya seorang pandai! Cikgu Suraya: Oh! Melawan! Murid-murid: Oh! Mengalah! Cikgu Suraya: Kurang ajar! Murid-murid: Cukup ajar! Cikgu Suraya: Habis aku! Murid-murid: Kekal kami! Cikgu Suraya: O.K. Pelajaran sudah habis! Murid-murid: K.O. Pelajaran belum bermula! Cikgu Suraya: Sudah, bodoh! Murid-murid: Belum, pandai! Cikgu Suraya: Berdiri! Murid-murid: Duduk! Cikgu Suraya: Saya kata USNO salah! Murid-murid: Kami dengar BERJAYA betul! Cikgu Suraya: Bangang kamu ni! Murid-murid: Cerdik kami tu! Cikgu Suraya: Rosak! Murid-murid: Baik! Cikgu Suraya: Kamu semua ditahan tengah hari ini! Murid-murid: Kami semua dilepaskan tengah malam itu! Cikgu Suraya: (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.) Sebentar kemudian, loceng pun berdering. Murid-murid merasa lega kerana guru yang paling ditakuti oleh mereka telah keluar. Walau bagaimanapun, mereka merasa bangga kerana telah dapat menjawab kesemua soalan Cikgu Suraya tadi, tetapi esok masih ada. Cikgu Suraya itu pasti akan datang lagi.

No comments: