20 November 2011

Artis Malaysia Bersanding Seorang Diri Gara-gara Mulut Bercakap Besar?

TERKEJUT merak Cik Normah apabila teman bertubuh gebu yang sering menjadi rebutan ramai memberitahu mengenai perkahwinan artis Malaysia suam-suam kuku tanah air yang paling lawak untuk tahun ini. Mana tak lawaknya, pukul canang bukan main hebat yang si suami menghadiahkan sebuah banglo, kereta mewah dan macam-macam lagi sempena majlis perkahwinan mereka. 

Tapi malangnya ketika majlis persandingan, si lelaki tidak ada. Maknanya, artis Malaysia putih gebu itu bersanding seorang diri kerana suaminya tidak mahu mendedahkan siapa dirinya. Yang membuatkan Cik Normah berasa pelik, si artis Malaysia sanggup pula bersanding seorang diri. Dia tak fikir apa saudara-mara dan jiran-tetangga akan cakap apabila melihat dia berada di atas pelamin sendirian. Macam psiko pun ada juga. 

Kalau Cik Normahlah menjadi dirinya, tak sanggup Cik Normah bersanding ‘sorang-sorang’... Macam ada yang takkena pula. Saudara-mara mesti bertanya mana suaminya? Entah apa pula jawapan yang dia sediakan untuk pertanyaan sedemikian. Bila timbul cerita ini, Cik Normah jadi ragu-ragu, betulkah dia memang ada suami atau dia sebenarnya terdesak sangat nak berkahwin. Yang kelakarnya lagi, barang hantaran dia siap ada replika banglo lagi. 

Kalau memang benar suami awak tu kaya, tak perlulah menunjuk-nunjuk wahai cik adik. Cik Normah memang naik jelak dengan sesetengah artis Malaysia kita, apabila mereka seolah-olah berkahwin untuk menunjuk-nunjuk. Majlis siapa paling hebat dan majlis siapa pula paling pelik. Cik Normah nak nasihatkan artis Malaysia ini, kalau sudah ambil hak orang, apa kata buat kecil-kecilan saja. Akad nikah, lepas tu buatlah kenduri yang sederhana. Kalau si suami anak jantan dan benar-benar sayangkan awak, kenapa dia tak buat cara jantan? Tonjollah diri tu kalau berani! Walau apa pun Cik Normah tetap mendoakan semoga artis Malaysia suam-suam kuku ini menemui cintanya yang sebenar dan rumah tangga mereka aman bahagia selamanya.

No comments: