06 June 2011

LAYAN MACAM PELACUR?

Layan macam pelacur - Isteri ‘dingin’ di ranjang punca lelaki cari kepuasan di luar
Sumber: Berita Harian Online

KUALA LUMPUR: Seorang isteri mesti patuh dan melayan suami seperti ‘pelacur kelas pertama’ bagi memastikan pasangan mereka tidak terjebak dalam pelbagai gejala tidak sihat, termasuk mencari hiburan di luar, keganasan rumah tangga dan pembuangan bayi.
Malah, kegagalan isteri melayan kehendak seks suami adalah antara punca utama kegagalan rumah tangga apabila pasangan mereka sebaliknya beralih kepada teman wanita, perempuan simpanan serta pelacur bagi mendapatkan kepuasan itu. Peringatan itu disuarakan Naib Presiden Kelab Isteri Taat yang baru ditubuhkan di negara ini, Dr Rohaya Mohamed.

“Tanggungjawab isteri bukan saja untuk memasak, mengemas rumah dan menjadi ibu malah turut membabitkan aspek seksual. Lelaki berkahwin dengan wanita yang menyamai atau jauh lebih bagus daripada pelacur (di ranjang), sudah pasti tidak akan curang.

“Nafsu lelaki jauh lebih besar daripada wanita dan tidak boleh diketepikan. Daripada membiarkan mereka bergelumang dengan dosa, seorang isteri itu harus melakukan apa saja bagi memenuhi keinginan nafsu suami.

“Justeru, tanggungjawab kami adalah untuk membantu isteri menjadi lebih taat kepada suami. Seorang isteri hanya perlu memenuhi empat syarat untuk masuk syurga – menunaikan solat wajib, berpuasa ketika Ramadan, melindungi maruah dirinya serta taatkan suami,” katanya selepas majlis pelancaran kelab berkenaan di Kelab Golf Perangsang Templer dekat sini, semalam.
Kelab Isteri Taat mempunyai 1,000 ahli di seluruh dunia termasuk 800 orang di negara ini. Ia ditubuhkan Global Ikhwan Sdn Bhd yang sebelum ini dikaitkan dengan kumpulan al-Arqam. Kelab pertama dilancarkan di Jordan pada 1 Mei lalu, cawangan Malaysia semalam dan diikuti kelab di Jakarta, Indonesia pada 19 Jun depan.

Organisasi syarikat itu juga merancang untuk menubuhkan cawangan kelab sama di Eropah termasuk London dan Rome pada masa depan.

Rohaya berkata, penubuhan kelab itu terbuka kepada semua golongan isteri tanpa mengira kaum dan agama serta menawarkan latihan dan khidmat nasihat termasuk pendidikan seks supaya golongan isteri dapat memberi perkhidmatan terbaik kepada suami masing-masing.


Senarai komen


M Ridzman
Fikir dari sudut positif la wei...

shila
saya rasa istilah pelacur tu tak sesuai digunakan...rendahnya martabat seorang isteri...

frices
pada sya nk guna istilah apa pun takpa. Janji kita perlu faham mksud dan motifnya. Tetapi Isteri tak perlu jadi spt pelacur utk mngelakkna kecurangan. Yang penting suami perlu ada keimanan.

dina
islam meletakkan darjat seorang isteri itu tinggi, jgn sama kan dengan pelacur..

Arm Enrique Azman
dua-dua kena pandai menguruskan urusan rumatangga masing2.....
sebelum kawin tu dua2 mesti betul2 kenal macam mana sifat pasangan diorang tu...
baru la rumahtangga kukuh smapai akhir hayat...
tak semestinya istri harus layan suami macam pelacur....

inai
Kot ye pun janganla letakkan taraf pelacur untuk puaskan suami.bknkah wanita itu mulia darjatnya? Hidup bkn semata untuk seks.

murshidi nawi
mana boleh iabaratkan isteri mcm pelacur...apa makna pelacur dari istilah bahasa? jgn salah guna perkataan kotor untuk insan yang bergelar isteri....

Tokiyohamidi
Tak paham,kenapa harus diistilahkan isteri sama seperti pelacur.? kita sendiri tahu sebagai seorang islam.isteri adalah yg halal sementara pelacur itu adalah yg haram.tapi persoalannya disini kenapa ayat pelacur tersebut diletak seolah2 isteri sama seperti pelacur.tak paham apa maksud wartawan yg menulis.nampak kurang enak dan kurang peka terhadap para isteri2 yg halal.

Amirul Abu
Saya rasa baiklah difikirkan semula apa yang telah ditulis di sini. saya sangat tidak menyokong kumpulan "Kelab Isteri Taat", dan baiklah ditukar kepada "Kelab isteri solehah" sebab isteri bukanlah hamba yg taat kepada semua suruhan suami, isteri juga ada haknya sendiri.

nora elena
Kita mesti positif apa yang diistilahkan oleh Dr. Rohaya yang mana isteri mesti melayan suami seperti pelacur kelas pertama. Zaman skrg ramai suami yg bersikap demand dan inginkan layanan hebat dalam seksual kerna wujud pengaruh luar seperti pelacuran, gadis bohsia, rumah urut & vcd porno yang begitu mengasyikkan serta mampu memberi kpuasan seks kepada sang lelaki.

Bukan begitu sj, ramai ank gadis diluar yg terjebak cinta dh suami org jg sggup mnjual maruah diri dan memberi layanan kelas pertama kpd 'kekasihnya'. Oleh itu, isteri patut sedar dan belajarlah cara bagaimana menjadi wanita yg terhebat dimata suami bagi mengelak berlakunya kecurangan.

imam tua
salam, dalam islam ada mengatakan isteri kamu adalah ladang bagi kamu, itu istilah yang sopan buka pelacur first class...sbb lelaki beriman tak akan terjebak dg pelacuran...

shahir
assalamualaikum.. benar isteri kena pandai layan nafsu seks suami.. ini dapat menghalang suami dari terjebak kpd zina dan mencari jalan yg haram. isteri adalah bidadari dan permaisuri suaminya.. bukan pelacur.. cuma mungkin isteri kena belajar teknik2 seks bagi meningkatkan kepuasan hubungan suami isteri.

Yangretibase
Saya nasihatkan Dr Rohaya supaya segera bertaubat nasuha dan beristighfar banyak-banyak. Tolong muhasabah diri anda.

nadiaosmond
suami sekarang kurang layanan bab sex sebab tu mereka cari lain. kelab tu menepati masa amat sesui utk wanita yang dingin bab sex ini,,

melankolia
saya berpendapat agar tidak menggunakan istilah pelacur kelas pertama kerana akan menyebabkan pembaca tersilap paham atau isteri yang lain tidak dapat menerima istilah itu. haraf maaf.

arnirafiz
Istilah pelacur kelas pertama amat tidak sesuai digunakan. Sesuatu yang telah halal seolah-olah jadinya haram. Gunakan istilah yang tidak menyinggung martabat seorang isteri di sisi suami.

naha
Layan macam pelacur kelas pertama?? Macamana tu?? Perlu tukar istilah tersebut dgn istilah yg lebih tepat, baik dan sopan....

sp3d2
byk lg perempamaan lain yg lebih sesuai. isteri yang baik bukan hanya alat seks suami.

hamba
sokong salim...x elok guna frasa mcm tue..x semua org leh fhm..apakah erti pelacur kelas atasan..

riya
lelaki harapkan kasih sayang seorang isteri bukan semata mata untuk seks sahaja seorang isteri diperlukan. Ramai lagi lelaki yang masih setia walaupun isterinya kurang aktif dalam hubungan intim.. Istilah pelacur kelas pertama ibarat memalukan kaum adam dan hawa.

farid
terima kasih dr. sbb pendapat dr ni boleh mengurangkan kes penceraian di negara kita.
amida hamzan

Nafsu ni tidak terhingga , takkan nak layan tanpa sekatan. ia hanya satu keperluan bukan matlamat. Kadang@ lelaki hampas ni tak sempat nak layan dah KO. Habis tu macammana, takkan nak salah isteri pulak.

Siti Fatima bt BAharum
kenapa perlu menyamakan seorang isteri dengan seorang pelacur?kenapa bukan bidadari?adakah martabat seorang isteri begitu rendah seperti pelacur?dan kenapa isu seks diberikan keutamaan?klu si isteri gagal dalam memberikan keseronokan dlm hbgan seksual,kte xboleh menyalahkan pihak isteri,klu si suami sygkan si isteri,isu xpuas dan perlu mencr yg lain utk memuaskan nafsu diluar xkan timbul.seorang tue perlu berfikir sebelum memberikan pandangn diumum.perlukan diingatkan perumpamaan pelacur xelok digunakan.

Jai
Terminologi "PELACUR" selalu dikaitkan dengan aktiviti yang tidak bermoral dan menjijikkan. Saya tersinggung jika Dr. ingin menyamakan layanan istimewa dari wanita soleha itu sebagai 'pelacur'. Penulisan di atas seolah-olah menggambarkan sang suami itu begitu buas dan sangat bernafsu. Apakah penulisan ini mencerminkan pengalaman sendiri ?

Abu Musa
arrr errrr ermmm payah nak komen!

harfiz
hm..kenapa perlu guna istilah 'pelacur kelas pertama'?
rendah sangat ke taraf isteri sampai kena guna istilah tersebut??

adanan
renungkan2 wahai wanita kat luar sana.....jgn nak salahkan kaum lelaki bila makan luar....

noname
istilah yg digunakan sgt teruk...

adi
istilah pelacur 1st class jgn di slh anggap.. ia bkn penghinaan,tp ambil ia sbg cabaran tk isteri memenuhi kehendak batin si suami...mungkin bunyi nya agak kasar, namun jika di fikirkan semula memang amat wajar pun..

zack
istilah "layan mcm pelacur" SANGAT TIDAK SESUAI. setuju dgn ahmad jalaluddin, darjat seorg wanita bergelar isteri tinggi. suami sepatutnye kena bertolak ansur jgk dlm hal ni, ada byk cara utk mengawal nafsu tu.

lynnda
kuranag senang dengan istilah DR ni..DR ni tahu ke layanan pelacur kelas pertama tu macam mana?? saya sendiri tidak tau,hebat sangat ke layanan pelacur tu hingga DR mengeluarkan istilah ni...

Ahmad
Tak ada istilah yang lebih baik ker? Istilah "pelacur" tu menjijikkan...

Rosdi
Saya setuju dgn Dr... suami curang bersebab.. kalau isteri lagi bagus buat apa curang.

Abdul Rashid Rahman
Dr. Rohaya Mohamed lupa hendak sebut isteri harus taat pada kehendak seks suami bukan bermakna isteri sedang datang haid, dalam pantang atau mengalami bisul di tempat kemaluan harus menuruti & mentaati juga kehendak seks suami, itu satu penganiayaan terhadap isteri dan hukumnya adalah berdosa kepada si suami.

Setuju dengan komen pembaca, adalah tidak sesuai Dr Rohaya Mohamen menggunakan istilah "pelacur kelas pertama" sebab perbezaan antara pelacur dengan wanita yang berstatus isteri ialah pelacur tidak malu disuruh memakai bikini oleh lelaki untuk merangsang lagi syahwat seks lelaki manakala wanita berstatus isteri ada yang malu untuk berbuat seperti pelacur bila disuruh oleh si suami.

fatimah
salam. Memanglah tanggungjawab isteri melayan zahir dan batin suami tetapi penggunaan perkataan 'pelacur' dianggap keterlaluan kerana suami dan isteri dinikahkan dengan sah manakala pelacur adalah sebaliknya. Sebelum mengeluarkan pendapat mestilah buat kajian dahulu kerana ramai rakyat yang membacanya...

azri
betul tu...isteri xperlu diumpamakan sebagai pelacur kelas pertama.isteri ada darjat yang tinggi di sisi islam...memang betul isteri perlu melayan suami dengan baik tapi hubungan suami perlu dijaga dan persefahaman perlu ada dan dititikberatkan...

Mohd Hisham
Mmg isteri kena jaga bab seksual.tapi istilah pelacur itu amat tidak tepat untuk digunakan. Isteri bukanlah alat seks semata2. Darjat seorg isteri amatlah mulia.

cthanim
dr...tujuan penubuhan organisasi ini mmg baik, tetapi harap diperhalusi istilah2 yg digunakan..pelacur? saya sbg isteri tidak menerima istilah ini ...sya skong 100% en ahmad jalaluddin

Anti Iblis
aduss...jgn lah guna istilah tu..cam menyanjung pelacur je..walaupun sekadar contoh..tp nape x kaji macamana cara isteri2 Rasulullah melayan Baginda dlm soal hal2 rumah tangga ni...? laki2 pun same lah klu ikut cara hidup Rasulullah xakan sesat punye...ape kes la orang2 cerdik pandai sekarang ni...yg bckp bkn calang2..bljr nun jauh ke negara orang tp..tetap ape pon xboleh (kata jambu)

m.ilham
salam.. ya, betul tu,, masalh sosial xakan brlaku skiranya c isteri mntaati suaminya dgn spenuh hatinya..

zuraidah che ani
bkn isteri sja yg hrus bg layanan yg baik buat suami,suami jgk harus melayan isteri dgn baik, baru harmoni.

syazwan
macam mana layanan pelacur kelas pertama?? ramai yang tak tahu melainkan yang pernah langgan pelacur or pernah jadi pelacur je yg tahu.. bagilah contoh yang senang dan dekat dengan pembaca..

Mungkin niat Dr tu mmg elok , layanlah suami dgn sebaik2 nya. Tp penggunaan istilah pelacur kelas pertama x sesuai langsung.

siti fatimah
jgn guna istilah pelacur.tanggungjawab isteri berbeza sama sekali dgn pelacur.......

Harie Hs
Seorang isteri kena jaga suami dengan sebaik-baiknya umpama menjaga apa yang benda yang sangat-sangat di sayanginya..bukan menyamakan dengan 'pelacur'..benar kata Ahmad Jaluddin-orang tak tau macamana istimewanya ‘pelacur kelas pertama’..mungkin layanannya kerana bayaran yang tinggi..maka nya 'Dia' melayan dengan sebaik-baiknya..takkanlah isteri-isteri kena belajar melayan suami dari ‘pelacur kelas pertama’..

man
Tujuan perbandingan tu jelas tpi agak keterlaluan. mana mgkin isteri yg mulia dibandingkn dgn perempuan hina (pelacur) yg mahukn wang sahaja.. Bnyk contoh2 lain yg lebih elok sebutannya... waulahualam.

nanpakleh
apa yg penting semua pihak harus saling memahani tentang tuntutan agama dan saling menghormati....

Salfariana
I agree but peringatan buat suami jangan pula mengambil kesempatan dan melayan istri sperti hamba.

shah
"pelacur kelas pertama" kata2 itu kurang manis kerana tiada istilah pelacur dalam kedudukan isteri terhadap suaminya... harap dapat menukar kepada maksud yang lebih manis. wallahualam

eznee
guna la ayt yang elokk sikit, kalau pelacur tu agak keras. islam pernah tegaskan bahawa, perempuan tu pakaian bagi suami, dan suami pakaian bagi isteri. Gunalah ayat elok sikit.

myus
Siapa yang memberi gelaran isteri patut melayan suami macam pelacur kelas pertama, cuba jelaskan sedikit definasi pelacur kelas pertama.

lorat!!
kasarnye!!!!! guna istilah lbh elok plzzzz

Anwar
Tak kiralah istilah apa nak guna. Memang betul apa yg dia cakap.

nizam
Menyamakan isteri dengan pelacur adalah suatu yang memalukan dalam institusi kekeluargaan, nabi saw mengangkat darjat wanita ketahap yang tinggi sebagai contoh dengan mengahwini saidatina khadijah jadi kesimpulannya mengapa untuk memperkenalkan kelab yang masih lagi baru perlu mempersendakan golongan isteri dengan meletakkan darjat mereka sama seperti pelacur.

zaitonmdtawil
Istilah pelacur amat tidak sesuai. Pelacur dibayar setelah melayani lelaki. Isteri tetap akan melayan suami dengan baik jika suami juga baik terhadap mereka. Yang penting, jadilah suami dan ayah yang baik dalam melaksanakan tanggungjawab . Suami yang berhati budi dan berpekerti mulia, tetap akan dilayan seperti raja dan dihormati oleh isteri.

Ta
setuju dgn beberapa pendapat. kenapa pula tanggungjawab isteri kepada suami dalam bab nafkah batin hendak disamakan dengan layanan pelacur kelas pertama? Pelacur di M'sia skrg pun menuntut agar mereka di panggil sbg pekerja seks. Bgimana nak disamakan? sedangkan itu punca pendapatan mereka. Jangan ambil faktor isteri tidak melayan kehendak seks suami dgn baik shj sbgi punca menjurus berlakunya zina suami.

Ia tidak adil..kesian isteri
Camne he...pelacur kelas pertama, sussah sebab suami2 baik mana tau pengalaman dengan pelacur, hehehe, rasa x sedap je samakan isteri yang suci dengan pelacur...
Jangan disamakan isteri dengan pelacur kelas 1st..Statement doktor tu SALAH! Hati-hati..kerana pulut santan binasa...

hjh mastura
Gunalah isitilah yang lebih manis selain dari pelacur! Taraf Isteri lebih mulia dari pelacur

Melati
Istilah pelacur memang tak sesuai dan menjatuhkan martabat isteri. Pelacur dibayar untuk melayan dan memuaskan nafsu lelaki. Bagaimana pula jika suami hanya memikirkan nafsu sahaja tanpa memikirkan kebajikan isteri dan anak-anak? Penat lelah isteri tak diambil kira.

Hanya tahu memerintah dan mendesak isteri agar taat kepada mereka dan melayan isteri seperti hamba abdi? Apa yang penting, jadilah suami yang baik berlandaskan Islam yang bertanggungjawab sebelum meminta isteri melayan mereka seperti raja, tapi, bukan meminta isteri menjadi pelacur terhormat.

Othman Sitlin
Sgt tidak setuju penggunaan istilah pelacur kelas pertama kpd para isteri.....banyak lagi istilah yg paling sesuai digunakan dalam penggunaan ayat yg anda gunakan....sbg seorang isteri, ketaatan kpd suami adalah paling utama termasuklah dlm persoalan hubungan suami-isteri....Islam itu sangat indah dan murni...

MIMI
W0w idea berani..tapi dalam kita menghormati suami jangan pula kita menyiksa diri.. sebab suami-isteri tidak akan berbimbing tangan di saat menemui ajal.

mazlin khairen bt othman
Apa yg dilakukan oleh kelab ini amat berguna sekali kepada kaum isteri yg kini kebanyakannya berkerjaya dan mementingkan kerjaya mereka daripada rumahtangga akibat daripada punca masalah ekonomi yg tidak stabil. Namun, setiap masalah ada jalan penyelesaian dan mungkin langkah-langkah yg dibuat oleh kelab ini akan dapat menyelesaikan masalah rumahtangga yg makin menular di kalangan masyarakat kita hari ini dapat di atasi.

rosli
pengunaan pelacur tak sepatutnya di gunakan, setuju dng pmbentukakn klab ini tapi harus di kemaskinikan lagi

ruby atika
sangat menghina kaum wanita. Konsep utama pelacur ialah 'perkhidmatan' - 'bayaran'. Nabi Muhammad juga ada membantu isteri-isterinya menjahit, memasak dan sebagainya.

mosif naalid
memang betul tugas isteri mengikut islam begitu dan tolong menolong untuk keamanan

rohana bt. taib.
tak semua kes tu sama, ada jadi hamba sek suami sendiri, tapi mereka masih curang juga di luar.

Sepupu raja kumbang
Sebagai isteri yg baik kena jaga suami dengan seelok-eloknya.. Termasuk bab seksual..

msr
jangan guna istilah pelacur kelas pertama sebab org tak tau macamana istimewanya pelacur kelas 1 tu.

ahmad jalaluddin
ianya menghina darjat seorang isteri.sedarlah, Islam sangat memandang tinggi peranan wanita/isteri.isteri bukan sekadar alat seks suami.sila rujuk ilmuan islam dalam hal ini.

salim Jono
Dr.. istilah LAYAN MACAM PELACUR TU tak sesuai dengan syariat Islam..mungkin boleh guna istilah yang lebih manis dan menepati maksud sebenarnya..wallahuallam..

No comments: