26 October 2008

Pelatih jururawat ada 'sugar daddy'

Pelatih jururawat ada 'sugar daddy'

KUALA LUMPUR - Bagi segelintir pelajar institusi pengajian tinggi, antara cara paling mudah untuk mendapatkan wang tambahan dan bergaya mewah di kalangan rakan-rakan ialah dengan mempunyai 'sugar daddy'.

Ia bukan perkara luar biasa pada masa ini malah 'wabak' tersebut semakin merebak dan menjadi jalan pintas segelintir pelajar IPT ini untuk bermegah-megah dan bersuka ria.

Hal tersebut didedahkan seorang sumber di mana 'wabak' ini telah merebak sejak setahun lalu di sebuah kolej jururawat di Lembah Klang

"Pelatih jururawat tersebut memang sudah lama buat kerja itu. Mereka ini bergerak secara senyap-senyap untuk mengaburi mata orang lain terutamanya rakan sekampus.

"Dia orang ini cantik-cantik belaka sebab itu boleh ada sugar daddy. Agaknya mereka berlatih nak beri khidmat terbaik untuk pesakit kelak." katanya sinis.

Jelas sumber yang ingin dikenali sebagai Zaza itu, kebanyakan pelajar-pelajar yang menjalankan kegiatan ini berasal dari utara tanah air dan Sabah, Sarawak.

Bercerita lanjut, Zaza mendakwa, kegiatan pelatih ini boleh dilihat apabila hampir setiap malam mereka diambil dan dihantar oleh kereta-kereta mewah dengan berpakaian cantik.

Lebih mengejutkan, seorang pelajar bukan hanya ada seorang sugar daddy tetapi sekurang-kurangnya dua hingga tiga orang.

"Dalam sebulan mereka ini dapat sebanyak RM300 hingga RM400 seorang, kalau sudah tiga orang, tentu dapat RM1,000 lebih dalam tangan.

"Wang itu sudah cukup untuk menampung pelajar-pelajar ini dan dapat bertukar-tukar pakaian baru sentiasa," ujarnya.

Ditanya mengapa pelajar-pelajar ini cenderung untuk mencari sugar daddy, beliau memberitahu:

"Semuanya sebab bosan dan ingin rakan yang boleh bawa mereka bersuka ria selain boleh mendapatkan wang tambahan untuk kegunaan pembelajaran dan harian.

SUMBER: Kosmo

No comments: