26 August 2008

Video YouTube Iklan Petronas 2008 Kemerdekaan


Petikan dialog Iklan Petronas 2008
Mengapa kau termenung. Menongkat dagu

Abah.
Hah?
Tolong belikan Aiman, jala ikan?
Aiman... kalaulah Abah ni banyak duit, bukan setakat jala ikan, jala ikan jaws pun Abah boleh belikan, tahu tak.

Apa yang difikirkan lagi. Cuba kau ceritakan. Apa masalahnya ni?

Kelambu nyamuk.

Fuiyoo!

Yang membezakan kita hanya usia.

Abah, boleh tak Abah belikan Aiman kereta kayu, sebab esok hari jadi Aiman tau?
Aiman, kalau pokok cempedak Abah tu berdaun emas, jangankan kereta kayu, kereta kebal pun Abah beli.

Bla bla bla.

Selamat Hari Kebangsaan

3 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

heheheh cool ad! ;D

slm ziarah ;)

intan zura said...

best kan iklan petronas ni
menyentuh perasaan jugak time bapak die tunjuk buku akaun tu

Dzul89 said...

apa tajuk lagu yg digunakan eh ...

"mengapa kau termenung menongkat dagu tu" aku nak tau ah korunk tahu x ???